søndag den 18. marts 2012

Base/Top Coat.


 Base/Top Coat! - Hvad er det? Og hvad bruges det til?...
Der er efterhånden mange der har spurt mig om hvad forskellen er mellem en Base Coat og en Top Coat. Og hvad der er, hvorfor man bruger det og hvor man køber dem hende! :)
Så det har jeg tænkt mig at fortælle jer i dag!!


Base Coat:
En Base Coat er en klar lak, som man putter på inden man putter neglelak på (Min er klar. Jeg har set nogen som er orange, men jeg er sikker på at den ikke bliver orange når den kommer på neglen!..) Man bruger en Base Coat for at beskytte din negl mod den farve som nu vælger at putte på neglen. Der er mange der siger at det kun er når man bruger mørke farver man skal putte en Base Coat på. Det er også op til dig, men jeg synes det er en bedere idé og putte det på hver gang! :) Jeg tager der nogle gange på, for ligesom at "styrke" mine negle, sådan at se gror lidt hurtigere og så fordi jeg har fået mig en dårlig vane, med at bide negle! :I
Jeg har købt min i Matas. Den er fra GOSH og hedder: "Base/Top Coat" 


Top Coat:
En top coat er lidt det samme som en Base Coat. En Top Coat hjælper bare neglen med at holde neglelakken nogle dage mere end den rigtig vil holde hvis ikke du havde taget en Top Coat! :) Den gør også at neglelakken skinner lidt mere. Hvis man ikke har råd til en Top Coat synes jeg godt man bare kan bruge en klar lak i stedet! ;)




Elisabeth





3 kommentarer:

  1. En Prof- Negle ekspert 8D



    - Fon. Glugenkiks.

    SvarSlet
  2. Hej Elisabeth.

    Din blog virker rigtig god - er nu fast læser!:-)

    Tjek vores blog ud, og bliv eventuelt fast læser:
    http://www.dream4-ever.blogspot.com

    Hilsen
    Sofie & Celine

    SvarSlet